خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/30 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابوترابی با اشاره به عملکرد فراکسیون حقوق بشر مجلس:

صدور 15 بیانیه و برگزاری 3 همایش در طول دوره دهم مجلس

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس از برگزاری 3 همایش و صدور 15 بیانیه فراکسیون در طول دوره دهم مجلس خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح عملکرد فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون در دوره دهم مجلس تشکیل شد و سابقه فعالیت در دوره‌های قبل را نداشت. فراکسیون حقوق بشر در طول چهار سال دوره دهم مجلس به صدور بیانیه‌های مختلف پرداخت که برخی از آنها در صحن علنی نیز قرائت شد.



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراکسیون 15 بیانیه‌ در ارتباط با بحران‌های مختلف جهانی در این مدت صادر کرده که از این تعداد 10 بیانیه چاپ شد و 5 بیانیه که به امضای 290 نماینده مجلس رسید، در صحن علنی قرائت شد.



وی با بیان اینکه جلسات فراکسیون حقوق بشر مجلس به صورت مستمر برگزار شده است، افزود: فراکسیون در طول دوره دهم مجلس سه همایش برگزار کرد. یکی از همایش‌ها به کمک بنیاد هابیلیان در مجلس و با حضور نایب رئیس مجلس آقای دکتر پزشکیان در ارتباط با قربانیان تروریسم برگزار شد.



ابوترابی یادآور شد: فراکسیون حقوق بشر مجلس دو همایش دیگر را در خارج از مجلس به کمک انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در حمایت از مسلمانان میانمار و کودکان مظلوم یمن برگزار کرد. فراکسیون در بیانیه‌های مختلف نسل کشی مردم مظلوم میانمار و کودکان و زنان یمنی را هم محکوم کرد.



وی تصریح کرد: فراکسیون در طول این مدت در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و درباره شرارت‌های گروه‌هک‌های تروریستی در غرب کشور نیز بیانیه‌های متعددی صادر کرده است. فراکسیون حقوق بشر همچنین طی بیانیه‌ای نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر انتقاد کرد و تصمیمات نسنجیده آمریکا را دلیل انزوای بین المللی ایالات متحده دانست.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراکسیون حقوق بشر بیانیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، حوادث تروریستی تهران را نیز محکوم کرد در محکومیت حمله تروریستی به مردم مظلوم فوعه و کفریا نیز بیانیه‌ای صادر کرد.



رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: در بیانیه‌های دیگر جنایت گروه‌های تکفیری مورد حمایت غرب و آمریکا را نیز محکوم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 298012
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار